söndag 10 april 2011

Bilen färdig...

Nu var bilen helt återställd från vinterns motorras och förväntningarna steg.. succé eller pannkaka det var frågan!
Hade jag för stort förtroende för motor gurun Jörgen eller skulle han leverera en dunder spis(som han brukar!)
som ni vet har bilen (sedan motorn blev klar) gått 50 inkörnings mil i lugnt tempo och en liten sprint(som belönades med en 3e plats i c-voc !!) men nu var det dax för beviset nu skulle volvon plågas i  bänk för att det skulle finnas papper på effekt och vrid(mest för tvivlare att titta på) och sagt och gjort bilen lämnades till Jörgen som for upp till den mycket sympatiske Halvarsson för för en tur i dennes bänk,
Redan när vocen var fast spänd och första "draget" var gjort levererades trevliga och fullt godkända siffror och kommenterades med : Den gick ju bra den där ..finns väll inte mycket mer att hämta!? men efter som Jörgen är en "pillrig " guru så sattes det igång co upp tändning ner tändning upp co ner.....osv ja ni fattar det vreds och pillades i en jäkla fart och bänken fick slita för att hålla tygla besten(nåja kanske en smula överdrivet men ändå=)) och till slut så var han nöjd med kurvorna (det är dom som betyder nått! stora effekt siffror och vrid som en Finlands färja är inte värt ett skit om inte kurvorna är i harmoni)och siffrorna blev inte så tokiga 105,5kw på drivhjulen och 225Nm vrid med en kurva som går spikrakt upp (det fanns en bättre körning som inte fastnade på bild på 106,5 Kw och 228 Nm he he) så när dessa siffror presenterats för bänk ägaren kom ett spontant : jaha vad är det för fusk i den där då ??? och jag är inte säker på att( trots ivrigt påvisande om att kamaxlar och mått är som dom ska ) han riktigt trodde Jörgen men men vi  vet ju och det är det som räknas och skulle det vara så att fettot bakom ratten lyckas vrida in sig bland fortåkarna och dom vill kontrollera motorn så gör det då det är tiondelar!! sparade både här och där så jag känner mig helt trygg =)
så vad drar vi för slutsats av det här nu då??
jo det kostar en slant när det rasar men vänder man sig till RÄTT motor guru behöver det inte bli mycket dyrare än vad andra tar för en vanlig genomgång (i min är allt gjort !!) så bestämmer han sig för att motorerna från honom ska vara i rosa och gul nästa gång så inte mig i mot för dom levererar !!!!!!!!!!!!!!
så nu är det en vecka kvar till barmarks premiären (på asfalt!!) så där är ambitionen DRIFTING för publiken och gärna med hygglig placering ändå men vi åker främst för att vi har så förbannat kul i bilen så har ni inget att göra nästa lördag (16/4) så åk och titta  på gröndals sprinten !! Välkomna// team Rallygaraget
bevis att det är mina siffror för dom klentrogna =)

fina kurvor från början men....

.....det HÄR är bättre kolla gula vridkurvan snacka spikrak!!

lite matte  en Kw  är väll ca 1,36 Hk typ =)


   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar